lördag 12 september 2009

Topblogarea-siffror?

För ett tag sedan registrerade jag mig på TopBlogArea.se (den lilla röda rutan till vänster mellan "Senaste kommentarerna" och "Bloggarkiv"), en sådan där sajt som registrerar hur många besökare man får. Nu tittar jag inte på den jätteofta, men något som förbryllar mig är hur de räknar statistiken. Så jag tänkte om någon klok människa begriper sig på följande siffror så kan de gärna förklara dem för mig:
Unika besökare: 14
Totalt unika: 0
Utgående besökare: 0
Totalt ut: 41
"Unika besökare" känns ju ganska givet, även om tidsperioden det räknas över inte definieras, men borde inte "Totalt unika" vara en summa av alla unika besökare jag har fått sedan jag registrerade mig? Men hur kan totalsiffran vara noll när siffran innan är högre?

Och är "Utgående besökare" alla som från TopBlogArea klickar sig vidare till min blogg? Och har då "Totalt ut" bara inte nollställts tillsammans med övrig siffror, eller vad??

Inga kommentarer: