fredag 23 januari 2009

Jag skriver som en...

...socialdemokrat! Åtminstone om man får tro bloggparti.se som hävdar att jag skriver mest lika S-politiker, upp till 24 %. På andra plats kommer MP-likheten med 20 % och tredje platsen innehas av V med 18 %. Inom det borgliga blocket "vinner" FP med 11 %, tätt följt av KD med 10 %, C med 9 % och sist M med endast 8 % likhet.

För en grafisk illustration över detta är ni tvungna att gå på Bloggparti-sidan. Direktlänk här. Tack till Emanuel Karlsten som tipsade om detta test!

Om BloggParti.com

Bloggparti är en testsajt av uclassify's text-klassificeringsteknik.

Metodiken har varit att ta ca 100 bloggare från varje parti från bloggportalen och sedan använda deras texter för klassificering med uClassify.

Resultatet innebär inte att man röstar eller nödvändigtvis tycker som de partier man liknar mest, utan bara att man skriver som partimedlemmar från respektive parti.

Bloggparti.se är skapat som ett intressant litet projekt på mindre än 24 timmar som mitt bidrag till 24hbc, då jag tyvärr inte hann anmäla mig.

*****

PS. Jag har aldrig röstat på S, men det kanske är dags att tänka om nu, eller...?

5 kommentarer:

Teija sa...

Min blogg är visst också S-märkt. Undrar vad i mina ämnen som kan falla en sosse i smaken...

Charlotte Thérèse sa...

Vilket sammanträffande - jag gjorde just ett politiskt test - se senaste blogginlägget.

Ska kolla min blogg enligt detta test nu också...

Johanna G sa...

Teija:
Verkar vara många kristna bloggar som blir S- eller MP-märkta. Undra om han/hon som gjorde bloggparti.se-sidan fick tag på massa broderskapare att utgå ifrån textmässigt?

Charlotte:
Ja, jag såg det. Har inte hunnit titta närmare på ditt test än dock. Kommentar kommer...

Anonym sa...

Nä, låt nu inte testet påverkar hur du röstar...

Anonym sa...

Själv har den mage att påstå att jag skulle vara sosse eller folkpartist :-(

Visserligen kanske man skulle kunna beskriva mig som en kryptoanarkistisk socialkonservativ kosmopolit, men jag vet inte hur den där analysen kan få för sig att en sådan någonsin skulle kunna rösta på S... :-/