lördag 17 januari 2009

Bokrea och vittnesbörd om böcker

SvDs hemsida kan jag läsa om striden kring bokrean har fått en lösning. Nu hade jag ingen koll på att det var en strid kring den, men jag är tacksam så länge bokrean kommer få fortsätta leva! Hur skulle en boktok som jag kunna överleva rent ekonomiskt om jag inte kunde hamstra böcker under rean så att det räcker (nåja) resten av året? Bibliotek i all ära, men vad vore livet om jag inte fick omges av mina egna böcker?! Bokryggar som väcker minnen och berättar om mig, boktitlar att återvända till om och om igen...

Några andra boktokar (Ulf Ekman, Bokmalin) har lagt ut fina vittnesbörd kring böcker och läsning de senaste dagarna. Rekommenderad läsning!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej syster Johanna! Godis för boktokar: Kolla länken alibris.co.uk så hamnar du på en jättestor antikvariatsajt! Jag har handlat från dem en gång vilket gick bra. Hittade i går en upplaga av "Man kallar mig Mr Pingst" på engelska och signerad av David du Plessis himself... alltså, snudd på protestantisk relik... *hjärtklappning, hjärtklappning* Dock kostade den en del så jag nöjer mig med att sukta. Än så länge i alla fall...

Johanna G sa...

Det där låter fullkomligt livsfarligt! Kanske bäst man passar sig... ;P

Anonym sa...

:D