onsdag 6 maj 2009

(Av)sändaren okänd

När jag kom hem idag låg ett stort papperskuvert och väntade på mig. Utifrån hur det buktade lite gissade jag att det innehöll en bok eller kanske något tunnare klädesplagg. Båda dessa teorier kom på skam redan innan jag öppnade, för känslan var förvisso att det var något mjukt inuti, men inte "tygmjukt". Nyfiken öppnar jag kuvertet och till min förvåning ligger där senaste numret av Sändaren.

Jag har aldrig prenumererat på Sändaren, så rimligen borde jag inte finnas i deras register. Och hade det varit Sändaren själva trots allt som försökte värva läsare på detta sätt så borde det rimligen finna med ett följebrev tänker jag mig. Ett följebrev som berättar om vilket generöst erbjudande de har till just mig att börja prenumerera just nu...

Men eftersom inget sådant brev fanns så gissar jag att någon generös person har ansett att jag borde få den, eller att jag borde läsa något specifikt som står i den. Eftersom det aktuella numret kom ut den 30 april så gissade jag på det senare och glad i hågen bläddrade jag alltså igenom tidningen, men kom inte på en enda sak som skulle kunna kopplas ihop med mig direkt eller indirekt. Betyder det alltså i så fall att den/de inte tyckte jag skulle läsa detta specifika nummer utan att jag borde ha tidningen mer generellt?!


Ett mysterium utan lösning (tills vidare): Avsändaren är och förblir okänd.

8 kommentarer:

omorphia sa...

Jag har varit med om något liknande. Någon har betalat för en prenumeration åt mig, en prenumeration på "Hemmets Vän". Jag undrar om det är någon som tycker "detta gillar han nog", eller, "han behöver korrigeras". Mycket frustrerande detta! :)

Johanna G sa...

Jag skulle väl anta att det är någon i min bekantskapskrets, så förhoppningsvis kommer det nog snart fram vem och varför, men lite konstigt kändes det...

Teija sa...

Kul! Livet behöver lite spänning! Om du hittar något som ger en ledtråd kan du väl berätta? Vad i det numret av Sändaren kan vara ett budskap till dig?

Hasse G sa...

Om det är en tidning som ger dig någgot när du läser den är det ju OK. Annars kan det vara mycket besvärande. Men i detta fall är det ju lite spännande som Teija skriver

Johan Stenberg sa...

Eller så är du en viktig opinionsbildare som tidningen vill nå.

Teija sa...

Du har blivit utmanad!

http://katolskmamma.blogspot.com/2009/05/mina-svar-pa-utmaningen.html

minutz3 sa...

Hej Johanna G,
du är utmanad, Bloggutmaning - läsupplevelser.

Johanna G sa...

Teija:
Får jag reda på något mer så lovar jag att berätta!

Hasse:
Av det lilla jag bläddrat i den hittills så kan den nog ge en och annan intressant vinkel och uppslag till en bloggpost, men kanske inte så mycket mer.

Johan:
Hur smickrande det än låter att tänka att det vore därför jag fått den, så tycker jag ändå att det faller under punkten "hade det varit Sändaren själva trots allt som försökte värva läsare", dvs låter ytterst osannolikt. Mysteriet kvarstår.

Teija & Minutz3:
Jag får se vad jag hinner och orkar med...