tisdag 16 september 2008

Julstämning

Jag vet inte varför - jag anar att det är något allvarligt fel i min hjärna - men jag har gått runt nu ett antal dagar och haft julstämning!! Försöker motstå frestelsen med att spela julmusik redan, men det är svårt. Men lite måste jag ju tänka på mina korridorare också, jag kan inte plåga dem i tre och en halv månad med julmusik. Så många skivor har jag inte att variera med.

Försöker jag tänka logiskt så skulle jag tro att min julkänsla kommer sig av att det börjar bli mörkt på kvällarna och det är mysigt att tända levande ljus inomhus. Allra helst skulle man väl ha en öppen spis att elda i så att det luktar hemtrevligt med lite vedrök också, men det är i alla fall inte installerat i mitt rum, så jag får nöja mig med mina stearinljus (tills vidare).

Kan ju även bidra med en pepparkaksgubbe (fast det räcker att se honom i kostymen, resten är ganska larvigt) utifall att någon annan också har julkänsla redan...

1 kommentar:

Charlotte Thérèse sa...

Jag är också så där tvärtom i fråga om det.

Redan vid midsommar brukar julpsalmerna göra sig påminda.

Och lagom till tredje eller fjärde advent är det istället den blomstertid som far omkring i huvudet.

Tror det handlar om längtan efter det som inte är. Kombinerat med övermätthet av det som är.

För mycket små grodor och midsommarkransar står en upp i halsen. Liksom för mycket tomtegubbar, juleglim och puttinuttmyspys.