tisdag 2 september 2008

Busted! +bloggtips

Om någon (av outgrundlig anledning) skulle ha undrat hur jag ser ut så finns jag nu på bild i bloggosfären (ja, chokladtårtan var MYCKET GOD och nej, det är inte jag som är "frun" även om våra namn kan tyckas vara förvirrande lika. Se längre ner i kommentarerna till Johans inlägg för precision om vem av oss som är vem). Kan ju även passa på att tipsa om Johans och Johanna S bloggar (för den som inte redan läser dem).

Johans blogg är alldeles nystartad (fast han hade ju en gammal - De heligas samfund - men den är låst och nedlagd, så den måste man ha en specialwebbläsare eller något i den stilen för att komma åt de inläggen), så riktigt vad den kommer att innehålla är kanske inte helt lätt att säga än så länge. Än så länge tror jag spännvidden ligger någonstans mellan amerikanska presidentvalet och vintips, arbete och fuskheligt vatten.

Johannas blogg å andra sidan håller sig ganska snävt till området språk, och framförallt lustigheter som uppstår i mötet mellan finlandsvenskan och sverigesvenskan. Och även om man inte är jätteintresserad av språk så är det ju alltid kul med vardagens lustigheter, så titta gärna in där!

Sen är ju Johan och Johanna S även skribenter på (redan tidigare omnämnda) Konvertittbloggen, men som sagt var, den har jag ju redan tipsat om, så det kanske är onödigt att göra igen, eller...?

Förresten, Johan har ju en till blogg - Missionshuset - men den har jag inte läst så noga, så vad som står där har jag ingen riktig koll på. Kanske värt att kolla in bara därför?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för besöket och för länkarna! :-)

Jag kan bekräfta att folk är nyfikna på hur du ser ut. Det har varit en del trafik från det här inlägget till bilden idag! ;-)

Johanna G sa...

Tack själv för att jag fick komma!

Ojdå! Hjälp! (Kan man verkligen kolla sådant?!) Bäst jag passar mig hädanefter så att ingen hoppar på mig på stan. Införskaffar svarta solglasögon, hatt, trenchcoat, osv då...

RUDIE sa...

Et fint bildet!
Så er det du som er på bildet. Da ser du like snill ut som det du låter! ;)
Begge to selvsagt. Det ser hyggelig ut.

Johanna G sa...

Rudie:
Ja, det är jag som är på bilden. Johan avslöjade det i kommentarerna, så då kunde jag ju lika gärna länka dit istället för att folk skulle smyga runt och tro att det var hemligt, att han hade försagt sig eller något annat i den stilen.

Snäll? Tja, kanske det. Jag brukar i alla fall försöka vara snäll tills man lärt känna mig ordenligt, då har jag en tendens att bli lite elakare av någon konstig anledning. Litar väl helt enkelt på att mina vänner tål lite stötar kanske...

Bilden får du dock berömma Johan för. Själv måste jag erkänna att jag är imponerad över att jag varken sitter som en hösäck eller gör en grimas, två annars mycket frekvent förekommande saker när jag hamnar på bild, tyvärr.

RUDIE sa...

Det er nok ganske vanlig at man viser fram sine litt mere elake sider til de man kjenner godt. Feilfrie blir vi aldri, ihvertfall ikke her nede.

Det var et fint bilde, ja. Johan virker være en bra fotograf! :)

Anonym sa...

Hej och tack för länkarna och besöket! :) Det var jättekul att du kom ut och hälsade på oss! Ha det så bra!

Johanna G sa...

Rudie:
Sant, så sant. Precis min åsikt!

My:
Varsågod! Och återigen "Tack själv", det var riktigt trevligt :)