onsdag 6 augusti 2008

Tips: Sofia Karlsson

Igår hade Allsång på Skansen sin stora sommaravslutning, med tillhörande pompa och ståt. Men det inslag som imponerade absolut mest på mig var en helt annan sång:

Sofia Karlsson sjunger Dan Andersson, Jag väntar vid min mila, från sommaren 2006 (i YouTube-format)

Helt otroligt vackert!! Jag har fått en ny favoritartist! *förälskad*


Andra visor av Sofia Karlsson till Dan Anderssons texter:
Du liv...
Julvisa i finnmarken

Övriga visor av Sofia Karlsson:
Flickan och kråkan (av M. Wiehe)
Milrök
Dina händer
Två tungor
Spela för livet
904 Steg mellan bussen o...
Skärmarbrink
Live från Stadshuset, Stockholm (instrumentalt)

Uppdaterat:
Gissa vad jag fick syn på när jag var ute nu på förmiddagen? Sofia Karlsson har varit i Uppsala 3 augusti!! Varför kunde jag inte ha upptäckt henne innan det så att jag hade fått höra henne live?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja Sofia Karlsson är verkligen bra, har alla hennes tre skivor, såg henne också på Gävlefestivalen förra sommaren. I sanning en riktig musikant och sångerska!