onsdag 5 november 2008

Kort uppdatering

Som AKO (se kommentar) och andra observanta läsare här märkt har det varit ovanligt lite aktivitet här i bloggen senaste veckan (veckorna?). Detta beror inte på att jag har ledsnat på bloggen och er alla, utan för att det verkliga livet har tagit upp all tid, och datatiden i motsvarande mängd har fått begränsas till mailläsning (och en mycket begränsad mängd bloggläsning - nog är det viktigare att hålla koll på er än att uppdatera själv!?).
_
*****

Vad är nytt då i mitt liv som gör att jag har fått så otroligt mycket mindre tid helt plötsligt?

Studier: Jag har delvis redovisat och försvarat två uppsatser (den ena från mitt sommarforskarprojekt, den andra i kursen Växtbaserade läkemedel) och delvis påbörjat en ny kurs i avancerade syntetisk organisk kemi. En kurs som har schemalagda dagar 8-17! Inte konstigt att min fritid har minskat drastiskt med tanke på att vi förra kursen bara hade ca 3 föreläsningar á 2-3 timmar per vecka, men då var det mycket tid till att skriva uppsats också, tid som ibland gick till att blogga...
_
Aikido: Häromveckan fick jag min tredje (typ av) "uniform" (i ordets vidaste bemärkelse, dvs enformad klädnad): en gi (den vita träningsdräkten som används till aikidon, mycket snarlik en "karatedräkt" med undantag som t.ex. något annorlunda placering av sömmar och 3/4-ärm istället för långa ärmar). Sedan tidigare har jag en - nej, två(!) - labrockar och tre scoutskjortor.

Fast själva inköpandet av gin tog såklart inte så lång tid att jag inte har hunnit blogga, utan det som har tagit min tid är att jag har varit på aikidoläger över allahelgonahelgen, men det tänker jag återkomma till i ett separat inlägg, så håll till godo tills vidare.

Övrigt 1: Igår var det så varmt på mitt rum att jag vred ner värmen på elementen, idag är det däremot i det närmaste iskallt, trots att jag vridit upp värmen igen.

Övrigt 2: Storstädade korridoren igår. Begriper inte hur mycket energi som jag kan slösa på att skjuta upp städandet in i det längsta, så att när jag faktiskt kommer till skott så går det totalt åt mindre tid och energi åt själva sysslan än vad jag la ner på att beklaga mig innan.

Övrigt 3: Just nu har jag en hel hög med små chokladbitar liggande på skrivbordet efter ett besök på UTNARM idag. Smått och gott! (Pennorna ligger i lådan, inte ovanpå skrivbordet. Fick dessutom med mig en disktrasa från mässan - måste varit första gången!)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du har kommit igång med inläggen igen! :)

Johanna G sa...

Och du kan se fram emot ett helt gäng kommande vecka. Var riktigt "effektiv" och skrev massor med inlägg igår, men jag portionerar ut dem i lite lagom takt de närmaste dagarna. Mycket nöje :)

Blogger sa...

Want to get 30 bitcoin referrals every month, absolutely free?

Here is How:

1. Claim 5,000 (50,000 maximum) free satoshi per 24h from the MellowAds Faucet.

2. Start a 1 day network-wide campaign (fix your budget with all your claimed satoshis) promoting a bitcoin related referral link.

3. Upon the campaign's completion, re-claim and re-start.