torsdag 13 november 2008

Dålig bud(o)ist?!

Igår var det aikidoträning. Inget konstigt med det egentligen då jag tränar måndagar och onsdagar - och det var ju som bekant onsdag igår. Nej, det "anmärkningsvärda" med det hela var snarare tvärt om: Det var träning, men jag var inte med! Och jag kommer inte heller kunna vara med något av träningstillfällena nästa vecka.

Jag har nämligen lyckats dubbelbokat mig till alla tre kvällarna - fullt medveten om att jag skulle bli tvungen att skippa träningen - men att det skulle bli dubbelbokningar tre träningar i rad hade jag inte insett förrän nu. Så går det när planeringen är långt före verkligheten. Oturligt nog...

Nåja, jag får väl trösta mig med att jag sannolikt hinner med tre veckors träning innan graderingen i alla fall, så jag ska väl hinna lära mig teknikerna någorlunda bra trots allt. Min tränare påstod ju att vi - med de två nya teknikerna vi gick igenom i måndags - hade gått igenom alla stående tekniker som vi ska kunna, så nu är det bara de två sittande teknikerna som vi har kvar att lära oss.

Förresten tror jag inte vi har något närvarokrav på oss för att få gradera till 6 kyu, något jag sett att det kommer komma senare. Men kravet som ligger då är att man ska ha varit närvarande på minst 70 % av alla träningar, så att missa tre stycken - även om det blir tre i rad - skulle inte hindra mig från att gradera ens om vi hade motsvarande krav på oss.

Så jag kanske inte - trots allt - räknas som dålig budoist bara för detta frånfall...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi får hoppas att du håller dig frisk de resterande träningarna för annars kan det ju bli lite tungrott. Vore inressant att veta varför du har valt just den sporten. Själv tog jag en vecka då jag tränade väldigt lätt i förra veckan, men nu när jag satte igång lite mer igen fick jag en redig träningsvärk. Nästan lite för mycket för att det ska vara skönt...