måndag 24 november 2008

Länge leve alla söndagsskolfröknar

Sist jag uppdaterade så blev det en kort nyhet om livets början, idag hittade en annan nyhet om en person som befinner sig i andra änden(?) av livet - en söndagsskolefröken som fyller 105 år idag!! Nyheten sägs komma från någon av Salas tidningar, antingen VLT (Västmanland Läns Tidning) eller Sala Allehanda, men jag hittar ingen länk till nämnda tidningsartikel, så jag nöjer mig med blogglänken ovan (jag litar på att personen som skriver bloggen inte fabricerar fritt). Så...

Länge leve alla söndagsskolfröknar!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gott gry i de gamla damerna - träffar min gamla söndagsskolefröken ibland (över 90 år) och det är alltid lika trevligt. Leve er alla: "Tant Anna", Runa, Stina etc

Hans Gardelin

Johanna G sa...

Hans Gardelim:
Välkommen till min blogg!
Jupp! Undra om det skulle kunna bevisas med vetenskapliga metoder om t.ex. söndagsskolfröknar lever länger än andra människor...

Anonym sa...

Grattis till söndagsskolefröken!

Skulle även vilja säga leve alla "söndagsskolemagistrar" också! Inte bara kvinnor blir ju kateketer för de små. En känd "magister" var tex baptisten Jimmy Carter som fortsatte att vara söndagsskolelärare även under sin presidentperiod.

Anonym sa...

Jag kommer faktiskt inte ihåg en enda söndagsskolefröken, men väl "söndagsskolemagistrar", jag tror att de var bröder. :) Det är otroligt hur det man lär sig som barn sitter i en resten av livet. Stooort ansvar!

Johanna G sa...

Johan:
Förlåt! Självklart ska alla söndagsskolemagistrar också få leva länge :)

AKO:
Jag kommer inte ihåg varken några söndagsskolfröknar eller -magistrar, men det kan förstås bero på att jag aldrig gick i söndagsskolan...