måndag 10 november 2008

Aikidoläger i Sandviken

Ursäkta att ni har fått vänta på detta (sedan ett par dagar utlovade) inlägg. Skyller på att jag har försökt invänta lite bättre bilder från träningen - dum som jag var glömde jag ju kameran hämma och har alltså fått nöja mig med mobilkameran - och inte minst gruppbilden där jag är med (iklädd gi såklart)! Nåja, jag får väl uppdatera en gång till när/om jag får tag på den.
_
*****
Träning pågår: Se upp!

En av mina tränare graderar till 2 dan

På lördagskvällen dukades det till fest i dojon

Vinter och höst på samma gång i Sandviken

Söndag kl. 0800: Det närmaste jag kom en kyrka på hela helgen, trots att det var allahelgonahelg och många kyrkor körde med dubbla gudstjänster...


*****

Liten ordlista:

Bokken = träsvärd
Dan = svartbältesgrad (1 dan lägst, 8 dan bäst)
Dojo = träningslokal
Gi = vit träningsdräkt
Hakama = svart byxkjol (3 kyu och över)
Kyu = grad under svart bälte (6 kyu lägst, 1 kyu bäst)

Inga kommentarer: