söndag 1 juni 2008

Tips: Pilgrimsbloggar

Jag berättade tidigare att jag hyser fascination för och en längan efter att pilgrimsvandra. Så, om det är någon mer än jag som vill läsa och inspireras så kan jag tipsa om en pilgrimsblogg: Wild Rose Pilgrim (för att följa Erikkas pilgrimsvandring, börja med de äldsta inläggen och arbeta er framåt).

Och en mer sammanfattande bloggberättelse: Närvaroattacker... (för övrigt en mycket vacker och utmanande blogg!)

Någon som känner till fler pilgrimsbloggar/-berättelser? Tipsa gärna mig!

*****
Förlåt! Nu blev det väldigt många tips på raken. Lovar att det snart kommer mer substansiella bloggposter igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle nog gilla att läsa Egerias resebrev från 300-talet. Det är väldigt spännande pilgrimsberättelse från en kvinna i den relativt unga kyrkan.

Ovanliga vantar sa...

Hela min blogg e en pilgrimsresa med start 1990- nu. Snart framme, har börjat binse att en kristen biblitekarie e de jag söker typ

Johanna G sa...

Johan:
Tack för tipset! Vet du vart man kan få tag på den också (för ett rimligt pris)?

Johanna G sa...

Ambivalens:
Inte för att vara elak, men handlar inte din blogg om sökandet efter en kvinna? Jag är ledsen, men det var inte den typen av pilgrimsvandring jag hade i åtanke...