fredag 26 december 2008

Min blogg har fått en utmärkelse!!



Excelsis har generöst nog gett min blogg en utmärkelse (för ganska många dagar sedan vid det här laget). Tackar ödmjukast!

Nu stod det inget om att detta skulle vara knutet till något "villkor" eller regler á la "Ge denna utmärkelse vidare till X st andra bloggar" eller något i den stilen, men trots detta tror jag att jag ska passa på att skicka denna utmärkelse vidare till några få bloggar i vilket fall som helst. Och detta jag vill jag understryka: ge gärna denna utmärkelse vidare - eller låt bli - efter eget behag, men om ni skickar den vidare, ge hellre utmärkelsen till några få bloggar som ni verkligen tycker är något extra och därmed förtjänar en utmärkelse, snarare än för att uppfylla ett visst antal länkar!
_
  • Den första utmärkelsen går till AKOs Krumbukter med motiveringen att "även om jag alltsom oftast blir lika mycket avundsjuk som imponerad på hur bra fotograf du är, så inspirerar du mig att lära mig mer om vad jag kan göra med min kamera. Du gör helt enkelt min bloggläsare till en vackrare plats med dina bilder".

  • Den andra utmärkelsen blir en delad utmärkelsen och går delvis till Annas Art and Morality och delvis till Helenas Puritanens bekännelser med motiveringen att "även om ni kan inte uppdaterar speciellt ofta, så inspirerar och utmanar ni mig något oerhört med era vackra bilder och texter. Tack för att era inlägg är skrivna ur erfarenhet och personliga tankar, snarare än med polemik och debattlystnad i sinnet".

  • Den tredje och sista utmärkelsen går till Mishka, Rudie, Johan och Johanna, samt Kristina (som var med från början) på Konvertittbloggen - en blogg jag länkat till många gånger redan - med motiveringen "tack för att jag har fått vara med och dela er resa, era tankar och era utmaningar kring att konvertera och byta kyrka. Må Gud leda er vidare och hjälpa er att hitta er plats i ert nya sammanhang".

Ett stort GRATTIS till er alla, och ett likaledes stort TACK för att jag får vara med och läsa era texter och tankar!

7 kommentarer:

Charlotte Thérèse sa...

I vandringsutmärkelsens barndom hängde ett regelknippe med bilden - det tycks ha ramlat bort (rensats bort?) på vägen.

http://katolskakyrkan.blogspot.com/2008/12/jag-har-en-utmrkt-blogg.html

Men du uppfyllde ju de flesta av punkterna ändå... :-)

Johanna G sa...

Ahh!, ser man på... Tackar!
(Eller jo, jag hade faktiskt läst reglerna tidigare i din blogg när inlägget dök upp första gången där, men jag kände inget större behov att att leta rätt på dem och sätta press på folk att inplementera dem, så jag struntade i det. Men som sagt var - tack!)

Anonym sa...

Takker ydmykt på vegne av Konvertittbloggen.

Mishka

Johanna G sa...

Mishka (och övriga konvertittbloggare):
Ingen orsak! Det har varit en stor ära att följa er blogg under detta år. Hoppas ni orkar hålla upp glöden även nästa år och får in lite nya konvertiter, nu när ni är "färdiga" katoliker de flesta av er. Guds välsignelse till er alla!

Anonym sa...

Det var en trevlig julklapp!
Man bockar och bugar,skrapar med foten och kastar med pannluggen.

God fortsättning!

Johanna G sa...

Helena:
Ja, vad gör man inte nu i juletider för att glädja sina medbloggare ;)

En välförtjänt julklapp skulle jag dock säga =D

Anonym sa...

Hej!

Här kommer ett sent, men inte på något sätt mindre hjärtligt TACK för att du har gett mig en så fin utmärkelse! Allt som oftast känner jag att jag knappast bidrar med något alls till bloggvärlden och att då få veta att du uppskattar mina små alster, det värmer ordentligt i hjärtat! Själv tycker jag inte att mina bilder är så mycket att hänga i granen, kanske för att jag jämför mig med dem som har fotat i hela sitt liv. Men, jag jobbar på att bli bättre. :)

Din blogg är faktiskt en av väldigt få som jag verkligen läser varje inlägg på, så du inspirerar mig med, på ditt sätt. Jag önskar dig verkligen ett underbart år 2009! *L*