söndag 20 juli 2008

Dagen då jag kunde ha knäfallit hela mässan

Idag kunde jag ha stått på knä hela mässan. Tyvärr kan jag dock inte påstå att jag drabbades av någon religiös iver eller uppenbarelse, utan orsaken var något så världsligt som en blåsa under foten. Och blåsor under foten gör ont när man trampar ner foten i golvet, dvs när man sitter ordenligt eller står upp.

Och imorgon far jag iväg till västkusten för att jag ska vara barnledare på ett Mamma-barn-läger, dvs jag ska springa runt och leka med barn en hel vecka (så det kommer följaktligen bli lite bloggpaus nu närmaste dagarna), vilket tycks mig som mycket svårt när det gör ont bara att ha foten i golven... Mycket olämpligt tillfälle för fotblåsor!! Usch och fy!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillade din rubrik - den var onekligen intresseväckande! :)

Hoppas du får en riktigt bra tid på lägret, och hoppas foten blir bättre!

Johanna G sa...

Jo, jag är rätt nöjd med den själv :)

Tackar! Ni får ha det ha så bra här i Uppsala också och hålla ett öga på staden åt mig (så att den inte knatar iväg, eller något annat dumt, medan jag är borta).

Anonym sa...

Jeps, ska göra mitt bästa med att hålla koll på stan. J har åkt till Norrland, jag ska åka jag också snart men måste bara jobba FLITIGT med lite förberedelser inför höstterminen först... Fast det går lite trögt att komma igång... Mycket roligare att läsa bloggar! :)

Johanna G sa...

*Skrattar gott*

Ahh, jag funderade just. Känner definitivt igen den principen. Fast själv är det en rejäl korridorsstädning som jag smiter från just nu...

Anonym sa...

Det är synd att det finns finns knäfall framför bänkarna i Missionskyrkan, om det nu var där du var...

Anonym sa...

Pontus varför skulle det vara synd att det inte finns knäfall i Missionskyrkan?

Det är ju synd och skandal att inte knäfall finns överallt, men det är väl så att man vill att vi som är trogna traditionen ska smutsa ner byxorna och ha det mer obekvämt - ja vi ska ju lida för Herren, men är rädd för att det kanske är många som avstår eller inte tänker på att man bör knäfalla till exempel under syndabekännelsen när det inte finns ett knäfall.

Men har man fotblåsor det ju bra att man beroende på tradition både kan stå upp och knäfalla ibland, dock passar det sig ju inte att knäfalla under evangelieläsningen och trosbekännelsen. Men det är klart, är man tillfälligt handikappad borde man få dispens..*S*

Johanna G sa...

PontusL:
Nej, jag var inte i missionskyrkan.

Jonas:
Att jag inte håller med dig fullt ut i denna fråga borde inte vara någon nyhet...