måndag 30 november 2009

Vinnare i poesiutmaning

Mackan anordnade en poesiutmaning på sin blogg för någon vecka sedan, och jag slängde in en dikt jag skrev i nian som bidrag mest på skoj. Nu fick utmaningen tyvärr inte så många deltagare som den hade förtjänat, men i stenhård konkurrens så stod tillslut mitt bidrag som vinnare med motiveringen:

För en dikt som inte bara fångar känslan av tonår som ingen annan, utan även tonårsspråket Engelska.

Priset för denna vinst var en av tre böcker. Klurar fortfarande på vilken jag ska välja. Tills vidare kan ju även ni få ta del av vinnarbidraget och fundera över om jag gjorde rätt som satsade på naturvetenskap istället för en framtid som poet...

Life is boring
I’m depressed
Most time for homework
School takes the rest
Helping at home
Never see a friend
One hour to sleep
That becomes the end
PS. Och ja, jag minns att jag har sagt att jag inte skulle delta i fler bokutlottningar i bloggosfären. Har ju uppenbarlingen en tendens att vinna de flesta jag deltar i. Blir ju rätt pinsamt i längden. Ni övriga som inte vinner får väl trösta er med "Tur i kärlek, otur i spel. Otur i spel, tur i kärlek". DS.

3 kommentarer:

Teija sa...

Grattis, Johanna!

Anonym sa...

Regeringen visar INGEN SOM HELST god vilja. Den BARA sätter hälarna i marken och stretar emot allt den någon sin kan. Fy tusan för "det nya arbetarpartiet"!

Samtidigt: det här är ju ingalunda några nya eller oväntade saker. Hög tid att oppositionspartierna börjar skärskåda Alliansens medlöpare inom sina egna led - de s k "förnyarna". Vad har egentligen dessa gjort och sagt i det fördolda under två¨år...!?

Sedan skall ingen vara dömd utan återvändo. Om socialministern visar ett senkommet socialt engagemang, så skall detta välkomnas.

Ändringen måste skjuta upp - men så lägg då den MOTIONEN snarast! Det duger inte med bara uttalanden och uppjagat prat. Man måste komma till skott också. Annars har man ingen trovärdighet.

STOPPA TERRORN NU!

- Peter Ingestad, Solna

AKO sa...

Jag hoppas att du har otur i nästa tävling så att du får bättre tur på det andra området! :D