måndag 26 juli 2010

Förvaltarskap och ekonomi

Hörde en bra predikan (om än onödigt lång, enligt mig) häromveckan om pengar. Har väl egentligen inte tänkt så mycket mer på det sen dess, men så fick jag syn på Charlotte Thereses inlägg på Europakonferensbloggen om att "lämna allt för att följa Jesus".

Det jag tyckte var så bra med predikan jag hörde (om som inte verkar ha betonats i Europakonferensen) är att den förutom bakgrunden kring vad Bibeln säger om ekonomi tog upp inte enbart en utan två punkter:


1)
Watch it! "Kärleken till pengar är roten till allt ont", "Du kan inte tjäna både Gud och mammon", osv. Ja, allt det ni har hört förr...

2)
Use it! Förvaltarskapet. Jesus - och Bibeln - talar minst lika mycket om det goda kontra det dåliga förvaltarskapet av pengar som han talar om "sälj allt du äger och ge till de fattiga". Märkligt nog har jag svårt att erinra mig om huruvida jag har hört predikningar om detta överhuvudtaget förr. Har du?

3 kommentarer:

Teija sa...

Tror nog att det är rätt så ovanligt för jag kan inte heller påminna mig några sådana predikningar... fast å andra sidan är det nog inte så vanligt med predikningar om pengar alls i Katolska Kyrkan. Inte i min församling i alla fall. Kan det bero på att våra präster är franciskaner..?

ZiegfriedJohnny sa...

WAKE UP: Muslims use a 'trick' to get reach a demographic advantage: The suppression of the rights of the women!...




ANNEX TEXT:
Call spread in the INTERNET:
- Unmarried fathers in traditionally monogamous societies!!!
{Sexual education without Taboos or Neo-Taboos: Artificial wombs - a scientific priority research}

There are still dumb people, who believe in fairy-tales,... but we must look reality into the eyes:
- In traditionally polygamous societies, only the strongest males have children.
- However, to be able to survive, many companies had the need to mobilize/motivate the weaker males in the way, that they were interested in the fight for the protection of their identity!... In fact, the analysis of the sex taboo, (in traditionally monogamous societies), we see that the real purpose of the sex taboo was the social integration of sexually weaker males.
{See THE ORIGIN OF SEX TABOO blog}

CONCLUSION:
In traditionally polygamous societies is it natural, that only the strongest men have children, NEVERTHELESS the traditionally monogamenen societies must accept their history! That is, these societies can´t treat the sexually weaker males like the trash cans of society! This means, that men (with good health) rejected by females should have the legitimate right to an ARTIFICIAL womb...

COMMENT: Sexual incompetence doesn't mean to be useless... in fact, the weaker males already showed their value: the technologically advanced societies... are traditionally monogamous societies!

COMMENT 2: Nowadays, on one hand many women are looking for men with a bigger sexual competence, specially men from traditionally polygamous societies: in these societies, only the stronger men have children, they choose them and refine the quality of the men.
On the other hand, nowadays many men from traditionally monogamous societies look for females from other societies, that are economically weakened [soft]...

Annorzzz sa...

Min Kyrka har inte varit bra på pengar. Redan från början gick det fel. Kyrkokassören hängde sig och sen har det bara gått utför... :-)