lördag 8 januari 2011

Inför 2011

Lite sent omsider måhända, men jag tänkte att ni kanske var intresserade av några framtidsutsikter inför 2011. Jag menar: både årskrönikor och "profetior" är ju alltid roligt och något som hör årsskiften till.

Professionellt:

Mitt nuvarande vikariat tar slut om tre månader. Därefter (fast helst innan) måste jag bestämma mig om jag vill förlänga mitt kontrakt eller om jag vill se mig om efter något annat, och i så fall vad och på vilken ort.


Oavsett om jag blir kvar eller får någon längre anställning någon annanstans så är möjligheten stor att jag "drabbas" av min första "fyra-veckors-sammanhängande-sommarsemester-period". Både skrämmande och spännande. Är det detta som jag måste vänja mig vid nu när jag håller på att bli "vuxen"?


Privat:

Privat har jag inga planer än. Varken stora eller små. Några kompisar har annonserat att de ska gifta sig i sommar, men utan att precisera när. Det är väl så nära jag kommer konkreta planer just nu. Å andra sidan är ju bröllop alltid trevligt.

Inte heller vad gäller övriga "privata" saker så som resor eller annat har jag något inplanerat än. En kompis pratade i höstas om att han ville åka till Egypten i samband med att han fyller 30 nu på vårkanten, men jag har inte hört något på ett bra tag om hur det blir med det.

Kyrkligt:
I min presentation av mig själv här till höger har jag skrivit "för tillfället aktiv inom EFS". Blir jag kvar i Jämtland/Östersund kanske det börjar bli dags att fundera på att bli formellt medlem i föreningen också, inte bara hänga där på söndagarna.

Nytt för i år är även att jag har skrivit upp mig på en årsprenumeration på Tidskriften Pilgrim, vilket jag hoppas ska bli givande. Jag börjar även på att bli lite sugen på att kanske försöka "hinna med" att åka iväg på en retreat igen. Men hur det blir med den saken får framtiden utvisa.

1 kommentar:

Thérèse sa...

Ang kommentar på min blogg: Tack så hemskt mycket! =) Ha en trevlig helg!